0item(s)

Δεν έχετε προϊόντα στο καλάθι σας

Product was successfully added to your shopping cart.

Ελαστικά.

Δεν είναι κάτι στρογγυλά αντικείμενα από καουτσούκ με αυλάκια;

Ξανασκεφτείτε το.

Η κατασκευή ελαστικών είναι μια εξαιρετικά προηγμένη και απαιτητική διαδικασία και αυτό ισχύει σε αυξανόμενο βαθμό με την πάροδο του χρόνου, καθώς οι κατασκευαστές ανοίγουν συνεχώς νέους ορίζοντες στις δυνατότητές τους, μέσα από νέες τεχνολογίες, είτε πρόκειται για βελτιώσεις στην οικονομία καυσίμου, είτε το κράτημα, την απόδοση και την ασφάλεια.

Τα ελαστικά είναι ένα σύνθετο τεχνολογικό προϊόν και η ποικιλία των κατασκευαστών και των τύπων ελαστικών που υπάρχουν σήμερα φέρνει πονοκέφαλο - και το ίδιο ισχύει και για την τεχνολογία που χρησιμοποιείται γύρω από τα ελαστικά. Κατανοώντας περισσότερα την ορολογία και την τεχνολογία, και με τη βοήθεια του ειδικού superService, είναι βέβαιο ότι θα βρείτε τα σωστά ελαστικά για τις ανάγκες σας

Τα πρώτα γνωστά ελαστικά ήσαν απλώς τσέρκια γύρω οπό τους ξύλινους τροχούς προκειμένου να αποφεύγεται η φθορά των τελευταίων.
Η παραγωγή ελαστικών είναι μια σύνθετη διαδικασία στην οποία συμμετέχουνπερισσότερα από 200 συστατικά τα οποία καταλήγουν στη σύνθεση  του σύγχρονου ελαστικού.

Τα ελαστικά είναι πολύ σύνθετα 6ιότι πρέπει να πληρούν πολλές απαιτήσεις, οπό πρόσφυση μέχρι κράτημα δρόμου, άνεση και χαμηλό θόρυβο, μακροζωία μέχρι καλή ενεργειακή απόδοση και κόστος.
Ο σχεδιασμός πέλματος των ελαστικών είναι αυτός που τους δίνει το κράτημα. Οι αυλακώσεις συμβάλλουν στην απομάκρυνση του νερού από την επιφάνεια του ελαστικού ώστε το τελευταίο να διατηρεί την επαφή του με το οδόστρωμα

Η σχεδίαση του πέλματος. 

Η σημασία του σχεδίου σκαλίσματος του πέλματος

 Ίσως να μην το έχετε σκεφτεί με αυτόν τον τρόπο, αλλά τα ελαστικά είναι όπως τα αξεσουάρ μόδας, Είναι τα κοσμήματα που συμπληρώνουν και τη σχεδίαση του αυτοκινήτου σας και συνδυάζονται με αυτήν. Από το ελαστικό δεν προσδοκάται μόνο να προσφέρει πρόσφυση, ελκτικότητα, προσκόλληση στο έδαφος και να είναι ένα στοιχείο της ανάρτησης, έχει επίσης να φαίνεται όμορφο. Όταν σχεδιάζεται ένα όχημα, το μοντέλο του σκαλίσματος στο πέλμα του ελαστικού είναι παράγων - κλειδί για το πώς θα σταθεί στο δάπεδο της έκθεσης αυτοκινήτων.

Όλα τα πέλματα ελαστικών μου φαίνονται ίδια...!

 Είναι δύσκολο, αν όχι αδύνατον, να πούμε εάν ένα πέλμα ελαστικού δουλεύει καλύτερα από ένα άλλο, απλώς κοιτάζοντάς τα. Για να το θέσουμε απλά, τα μόνα πράγματα που σας συνδέουν με το δρόμο είναι αυτά τα τέσσερα πέλματα από γόμα, σε μέγεθος παλάμης. Έτσι, όπως μπορείτε να το φανταστείτε, είναι άκρως σημαντικά ως προς την παροχή υψηλών επιπέδων πρόσφυσης, ικανότητας στο φρενάρισμα, επιδόσεων και ασφάλειας. Ειδικώς υπό αντίξοες καιρικές συνθήκες. Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους η Michelin έχει 4,000 ανθρώπους αφιερωμένους στην έρευνα και στην ανάπτυξη, με τον μεγαλύτερο προϋπολογισμό R&D στον τομέα του ελαστικού.

Σχέδιο Πέλματος (Tread pattern )

Δομή, υλικά και μοντέλο σκαλίσματος πέλματος

Αυτά προσδίδουν σ' ένα ελαστικό τις ιδιότητες του που σχετίζονται με την ασφάλεια, τον έλεγχο και το κόστος χρήσης. Ενώ η δομή δεν είναι ορατή, το σχέδιο σκαλίσματος στο πέλμα από μαύρη γόμα είναι ορατό και πολύ μάλιστα. Ας δούμε πώς αυτό επιδρά σε δύο μετρήσεις - κλειδιά των επιδόσεων:

  Ασφάλεια (πρόσφυση σε βρεγμένο έδαφος)

  Απόλαυση του ελέγχου (κράτημα σε στεγνό έδαφος)

 
ΠΡΟΣΦΥΣΗ ΣΕ ΒΡΕΓΜΕΝΕΣ ΕΠΙΦΑΝΕΙΕΣ

Για ν' αρχίσετε ν' αντιλαμβάνεστε τον ρόλο του πέλματος του ελαστικού σε βρεγμένο έδαφος, είναι χρήσιμο να το σκεφτείτε ως αντλία νερού. Όσο περισσότερα αυλάκια έχει το πέλμα του ελαστικού σας, τόσο περισσότερο νερό μπορεί να αντλεί και να απομακρύνει από την επιφάνεια επαφής του με την επιφάνεια του δρόμου. Έτσι έχετε περισσότερη πρόσφυση. Κατά αξιοπρόσεκτο τρόπο, συλλέγει το νερό και μετά το απομακρύνει από την επιφάνεια επαφής σε μερικά χιλιοστά του δευτερολέπτου μόνον. Το ελαστικό διαστάσεων 195/65 R 15, για παράδειγμα, μπορεί να απομακρύνει σχεδόν 15 λίτρα νερού ανά δευτερόλεπτο.

Ποσοστό σκαλίσματος

    Όσο μεγαλύτερο είναι το ποσοστό σκαλίσματος της γόμας, τόσο μεγαλύτερη είναι και ικανότητα του σκαλίσματος του πέλματος να συλλέγει και να αντλεί νερό.

 Σχήμα και διάταξη

    Όπως σ' ένα σύστημα αποστράγγισης, το σχήμα των σκαλισμάτων του πέλματος (συμμετρικά, κατευθυντήρια, ασύμμετρα) καθορίζει πόσο γρήγορα αποστραγγίζουν το νερό από την επιφάνεια επαφής.

 Εγκοπές

Πρόκειται για λεπτές σχισμές στην επιφάνεια της γόμας, που αυξάνουν την ελκτικότητα σε βρεγμένο ή παγωμένο έδαφος. Δουλεύοντας όπως οι υαλοκαθαριστήρες του παρμπρίζ, οι εγκοπές βοηθούν τα κυβίδια και τα αυλάκια ενός ελαστικού να αποστραγγίζουν το νερό και να το απομακρύνουν.

 ΚΡΑΤΗΜΑ ΣΕ ΣΤΕΓΝΟ ΕΔΑΦΟΣ

Η ακαμψία του σκαλίσματος του πέλματος είναι ένα από τα στοιχεία - κλειδιά που συμβάλλουν στον ακριβή έλεγχο και στην απόκριση στις εντολές από το τιμόνι.

 Η ακαμψία του σκαλίσματος του πέλματος επιτυγχάνεται:

Το προφίλ του ελαστικού

    Ένα επίπεδο προφίλ με τετράγωνους ώμους προσφέρει καλή στήριξη στις στροφές.

 Το πλήθος των εγκοπών

    Όσο μικρότερο είναι το ποσοστό σκαλίσματος του πέλματος, τόσο περισσότερη γόμα βρίσκεται σε άμεση επαφή με το έδαφος και τόσο καλύτερο είναι το επίπεδο πρόσφυσης.

 Μεγάλα μπλοκ γόμας στο πέλμα

Τα μεγάλα μπλοκ γόμας στο πέλμα περιορίζουν την κινητικότητα του σκαλίσματος του πέλματος χάρη στον όγκο τους.

Εγκοπές που αυτομπλοκάρονται

Τα μπλοκ του πέλματος, κομμένα σε πολλές εγκοπές, μειώνουν την ακαμψία του σκαλίσματος του πέλματος. Για να ελεγχθεί αυτό το φαινόμενο, εισάγουμε σύμπλεγμα τρισδιάστατων εγκοπών, που κλειδώνουν μαζί κάτω από φορτίο.

 Με τη χρήση των ελαστικών, τα πέλματα φθείρονται και αυτό περιορίζει την αποτελεσματικότητά τους ως προς την παροχή ελκτικότητας. ΓΙ' αυτό να ελέγχετε το βάθος σκαλίσματος του πέλματός σας τακτικά, τουλάχιστον μια φορά το μήνα. Τα ελαστικά πρέπει να αντικαθίστανται όταν το βάθος σκαλίσματος στο πέλμα πλησιάζει στα 1.6 mm. Ή και κάτω από αυτό. Αυτό επειδή δεν θα μπορείτε πλέον να οδηγείτε με επαρκή ασφάλεια, και επίσης μπορεί να παραβαίνετε το νόμο. Ένα ελαστικό με φθαρμένο πέλμα μπορεί να γίνει επικίνδυνο, γι' αυτό πρέπει ν' αντικατασταθεί. Ο προμηθευτής σας σε ελαστικά, μπορεί να σας εφοδιάσει μ' ένα μετρητή ελαστικού.

Πηγή: http://www.michelin.gr/tyres/learn-share/tyre-basics/importance-of-tread-pattern

Το πλευρό

Το πλευρό είναι το το πιό εύκαμπτο σημείο του ελαστικού και το μέρος του ελαστικού που γεφυρώνει το πέλμα με την πτέρνα

Το πλευρό είναι σε μεγάλο βαθμό από ειδικά μείγματα, γόμας, αλλά ενισχυμένο με ίνες από διάφορα υλικά (πολυεστέρα, νάιλον, ρεγιόν κτλ) ή ατσάλι (στα ελαστικά για φορτηγά) που έχουν αντοχή σε εφελκυσμό αλλά είναι και εύκαμπτα.(Η γόμα του πλευρού προστατεύει το σκελετό).

 Το πλευρό αντέχει την πίεση του αέρα στο εσωτερικό του ελαστικού και μεταδίδει τη ροπή που εφαρμόζεται από τον άξονα μετάδοσης κίνησης στο πέλμα για να δημιουργηθεί έλξη, αλλά υποστηρίζει και μέρος από το βάρος του οχήματος, όπως προκύπτει από τη συνολική κατάρρευση του ελαστικού όταν τρυπηθεί.

Παρέχει ακόμη προστασία στο σκελετό & στην περιοχή της έδρασης. Αντέχει  στις κοπώσεις και στη γήρανση λόγω Όζοντος και Οξυγόνου.

Στο πλευρό  αναγράφονται όλες οι πληροφορίες που αφορούν τον κατασκευαστή ,το ίδιο το ελαστικό (διάσταση, κωδικοί ταχύτητας φορτίου κτλ) συγκεκριμένες νομικές λεπτομέρειες ορισμένων κρατών ,προειδοποιήσεις χρήσης, καθώς και άλλες πληροφορίες των καταναλωτών, και μερικές φορές υπάρχουν διακοσμητικά στοιχεία, όπως πχ. τα λεύκα γράμματα.

 

 

Ο σκελετός του ελαστικού

Ο σκελετός είναι το πλαίσιο πάνω στο οποίο στηρίζεται το ”σώμα” ενός ελαστικού.

Ο σκελετός του ελαστικού αποτελείται από διάφορα μέρη και έχει δυο βασικές δομές.

Τη Δομή Bias-ply (συμβατικά) και τη Δομή Radial.

Ο σκελετός κατασκευάζεται από ίνες διαφορών υλικών, (rayon.naylon,polyester κτλ),επικαλυμμένες με γόμα.

Η διάταξη τους είναι ακτινωτή γι’αυτό και λέγεται δομή Radial.

Ο σκελετός αντέχει την πίεση του αέρα μέσα στο ελαστικό, καθορίζει την ανυψωτική ικανότητα του (κωδικός φορτίου) και βοηθά  εν μέρη και στην απορρόφηση των κραδασμών.

Ο σκελετός  πρέπει να έχει ισχυρά  χαρακτηριστικά  αντί-κόπωσης που αναστέλλουν την κάμψη και το τέντωμα του κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Ζώνες

Πρόκειται για μία περιφερειακή δομή που αποτελείται από μεταλλικές (ατσάλινες) ζώνες υπό γωνία περίπου 15˚~17˚.

Τοποθετούνται κάτω από το πέλμα και το σημαντικότερο είναι ότι σταθεροποιούν και προστατεύουν το σκελετό στην επιφάνεια επαφής του πέλματος.

Επίσης βοηθουν στην κατανομή  των φορτίων στη διατομή του ελαστικού.

Με τις ζώνες επίσης επιτυγχάνουμε:
 Σταθερότητα των διαστάσεων ενός ελαστικού
 Εγκάρσιες & Διαμήκεις καταπονήσεις
 Χιλιομετρική απόδοση
 Οδηγικές επιδόσεις

Ζώνες 0°

Συνήθως είναι σπειροειδώς τυλιγμένες, γύρω από τις ατσάλινες ζώνες και άρα χωρίς ενώσεις.
Περιορίζουν την κίνηση των ατσάλινων ζωνών & και αυξάνουν τη σταθερότητα του πέλματος.
Επίσης βοηθούν στην ομαλότερη κυκλική κύλιση των ελαστικών και κυρίως στις επιδόσεις στις υψηλές ταχύτητες, αφού περιορίζουν την παραμόρφωση του σκελετού λόγω της φυγόκεντρης.


Περιοχή πτέρνας

Αποτελείται από:

1.Σύρμα Στεφάνης
Είναι ένας μεταλλικός δακτύλιος  κατασκευασμένος από ατσάλινα σύρμα.
Σταθεροποιεί το ελαστικό στη ζάντα και εγγυάται  την απαιτούμενη σύζευξη ελαστικού/ζάντας για τη διατήρηση της σωστής πίεσης

2.Γόμα γεμίσματος πτέρνας
Ειδικό μείγμα γόμας που γεμίζει το κενό  που δημιουργείται μεταξύ σύρματος στεφάνης και γυρίσματος των  λινών του σκελετού.

Inner Liner

Το innerliner ή απλά liner, είναι η εσωτερική επένδυση σε ένα ελαστικό, φτιαγμένο από ένα  μείγμα γόμας  που συγκρατεί τον αέρα υπό πίεση.
Δεν έχει ενίσχυση και λειτουργεί ως μια ενσωματωμένη σαμπρέλα θα λέγαμε σε ένα ελαστικό  χωρίς αεροθάλαμο (tubeless).