H σωστή πίεση στο ελαστικό και η χρήση αζώτου

H σωστή πίεση στο ελαστικό και η χρήση αζώτου

Κατά την σχεδίαση ενός αυτοκινήτου, ο κάθε κατασκευαστής συνεργάζεται με κάποιον παραγωγό ελαστικών. Μετά από δοκιμές καταλήγουν ποια είναι η κατάλληλη πίεση του αέρα στα ελαστικά για το συγκεκριμένο όχημα. Αν δεν γνωρίζετε την συνιστώμενη από τον κατασκευαστή πίεση μπορείτε να την βρείτε σε τουλάχιστον τρία σημεία:

  • στο εγχειρίδιο του οχήματός σας
  • στο πορτάκι της τροφοδοσίας καυσίμων, ή
  • στην κολόνα της πόρτας του οδηγού.

Εκτός από την οδηγική άνεση, η πίεση των ελαστικών επηρεάζει πολλά κρίσιμα χαρακτηριστικά της απόδοσης του οχήματος όπως η ευστάθεια, το κράτημα στις στροφές, το φρενάρισμα και, συνολικά, μεταβάλει τη γενική συμπεριφορά κατά τον χειρισμό.

Η οδήγηση με λάθος πίεση ελαστικών επηρεάζει αρνητικά τα περισσότερα από αυτά και πρέπει να λαμβάνονται τα κατάλληλα μέτρα, όπως ο τακτικός έλεγχος της πίεσης (μία φορά τον μήνα), ακόμα και αν το όχημα διαθέτει σύστημα αυτόματου ελέγχου της πίεσης των ελαστικών (TPMS).

Άζωτο στα ελαστικά

Πρόσφατα, πελάτης μας ρώτησε σχετικά με την πλήρωση των ελαστικών μες άζωτο αντί για αέρα. Πράγματι, μερικές φορές για το φούσκωμα των ελαστικών χρησιμοποιείται άζωτο αντί για τον αέρα. Πρόκειται για αδρανές και μη εύφλεκτο αέριο. Ουσιαστικά, είναι «ξηρός αέρας από τον οποίο έχει αφαιρεθεί το οξυγόνο».

Ο αέρας περιέχει περίπου 78% άζωτο. Λόγω των αδρανών ιδιοτήτων του αζώτου, χρησιμοποιείται κάποιες φορές σε πιο εξειδικευμένες χρήσεις ελαστικών. Για παράδειγμα θα το βρείτε σε δύσκολα περιβάλλοντα, όπως η χρήση σε τροχούς αεροπλάνων που πετάνε σε μεγάλα ύψη και ορυχεία, όπου η ασφάλεια για αποφυγή εκρήξεων προέχει. Επίσης, το άζωτο χρησιμοποιείται και σε αγώνες μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Για την καθημερινή χρήση των ελαστικών σε επιβατικά αυτοκίνητα, η πλήρωση με άζωτο δεν είναι κάτι απαραίτητο. Ωστόσο, η αλήθεια είναι ότι το φούσκωμα με άζωτο δεν είναι επιβλαβές για τα ελαστικά και ενδεχομένως συνεισφέρει οριακά σε μειώσεις της απώλειας πίεσης λόγω διάχυσης. Να τονίσουμε, όμως, ότι χρήση του αζώτου δεν εμποδίζει πιθανές απώλειες πίεσης σε περίπτωση τρυπήματος, διαρροών στη βαλβίδα ή τη στεφάνη, στην επαφή ελαστικού/ζάντας, κλπ.

Συμπέρασμα

Ανεξάρτητα από το αν χρησιμοποιείται αέρας ή άζωτο, η τακτική συντήρηση της πίεσης των ελαστικών παραμένει κρίσιμη και απαραίτητη. Η χρήση και μόνο του αζώτου δεν αντικαθιστά τον τακτικό έλεγχο της πίεσης των ελαστικών και τη συντήρησή τους.

Είμαστε στη διάθεσή σας! 

Share this post

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.


Click to access the login or register cheese
Kalogritsas Ελαστικά Newsletter
...για νέα και αποκλειστικές προσφορές!

ΕΓΓΡΑΦΗ 
Θα σας ζητηθεί επιβεβαίωση σύμφωνα με τον ΓΚΠΔ.
close-link
Είδατε κάτι που σας ενδιαφέρει; Ζητήστε μας προσφορά!

Ελαστικά με εγγύηση χαμηλότερης τιμής!

Χωρίς ΚΑΜΙΑ δέσμευση...
Κάντε κλικ και συμπληρώστε τη φόρμα
Γιατί όχι; ΘΕΛΩ ΠΡΟΣΦΟΡΑ!
close-link