Όσα πρέπει να γνωρίζεις για τα ελαστικά

Το πιο σημαντικό τμήμα του αυτοκινήτου σας δεν είναι η μηχανή!

Τα ελαστικά θεωρούνται συχνά ως ένα ασήμαντο τμήμα του αυτοκινήτου. Τίποτε δεν απέχει περισσότερο από την αλήθεια. Τα ελαστικά είναι η μοναδική επαφή του αυτοκινήτου με το δρόμο. Σας καλούμε να ανακαλύψετε τί είναι τα ελαστικά στην πραγματικότητα:

«Τα ελαστικά είναι ένα κρίσιμο, υψηλής ποιότητας, στοιχείο του αμαξώματος, που σχεδιάζεται ειδικά για τα σύγχρονα, υψηλών επιδόσεων αυτοκίνητα».

Τα ελαστικά δεν αρκεί να ταιριάζουν στα ποικίλα διαφορετικά συστήματα ανάρτησης και να αντιδρούν με ακρίβεια στις εντολές οδήγησης, αλλά πρέπει επίσης να κυλούν ομαλά και να είναι ανθεκτικά. Πάνω από όλα, όμως, για να διατηρούν τα οχήματα με ασφάλεια και σιγουριά στο δρόμο, τα ελαστικά πρέπει να μπορούν να αντεπεξέλθουν στις δυνάμεις που ασκούνται επάνω τους στο φρενάρισμα, την επιτάχυνση ή τη στροφή. Η ικανότητα αυτή είναι ακόμη πιο σημαντική όταν ο δρόμος είναι βρεγμένος και ολισθηρός ή όταν καλύπτεται με χιόνι ή πάγο.

Έχοντας λοιπόν κατά νου την ασφάλειά σας, θα προσπαθήσουμε να σας σώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες για την κατανόηση των ελαστικών και τον σημαντικό ρόλο που παίζουν. Ας τα γνωρίσουμε μαζί.

Σημάνσεις στο πλάι των ελαστικών

Διάσταση ελαστικού – Ικανότητα φορτίου – Δείκτης ταχύτητας

Σήμανση ελαστικών - επεξήγηση σήμανσης
Πίνακες με τους δείκτες φορτίων και ταχύτητας ελαστικών

Διάρκεια Ζωής Ελαστικών

DOT… Καταρρίπτοντας το μύθο γύρω από τη γήρανση των ελαστικών

Τα ελαστικά αυτοκινήτου και ελαστικά μοτοσυκλέτας είναι ένα προϊόν με πολύ πλούσιο τεχνικό υπόβαθρο, απλό στην όψη μα περίπλοκο ως προς τα συστατικά του. Ένα προϊόν που πρέπει να είναι ανθεκτικό σε ακραίες συνθήκες, ενώ σας μεταφέρει με ασφάλεια στο δρόμο. Ένα προϊόν που χρειάζεται τη φροντίδα σας για να διατηρήσει την απόδοσή του. Ένα προϊόν, που όπως όλα, έχει μια συγκεκριμένη διάρκεια ζωής. Όσο μεγαλύτερη είναι, τόσο το καλύτερο για εσάς.

Αυτή η διάρκεια ζωής είναι το αποτέλεσμα πολλών παραγόντων. Εκτός από τα βασικά χαρακτηριστικά του προϊόντος, οι συνθήκες χρήσης, η ταχύτητα, το φορτίο και οι κλιματολογικές συνθήκες μπορούν να την επηρεάσουν. Το ίδιο ισχύει και για το επίπεδο πίεσης ελαστικού κατά την τοποθέτησή του στο όχημα και για τις συνθήκες αποθήκευσης στις εγκαταστάσεις των εμπόρων. Συνοπτικά, οι συνθήκες χρήσης και συντήρησης έχουν πολύ μεγάλη επιρροή στη γήρανση των ελαστικών.

Τι συμβαίνει, λοιπόν, με το DOT τα τρία αυτά μαγικά γράμματα; Πίσω από αυτά κρύβεται το Department Οf Transport, που στα αγγλικά σημαίνει Υπουργείο Μεταφορών. Ένα κυβερνητικό τμήμα των Η.Π.Α. που ζήτησε αυτή τη σήμανση σε κάθε ελαστικό που πωλείται στη Βόρεια Αμερική για τη διευκόλυνση του ποιοτικού ελέγχου των προϊόντων με τη χρήση κωδικών που ταυτοποιούν τον ακριβή χρόνο παραγωγής. Ωστόσο, τα τρία αυτά γράμματα, ή πιο σωστά οι αριθμοί μετά από αυτά, έγιναν ένα εργαλείο για τη δημιουργία παρανοήσεων γύρω από τη γήρανση των ελαστικών.

Η ημερομηνία παραγωγής από μόνη της δεν προσδιορίζει πόσο έχει «γεράσει»ένα ελαστικό.

Αν ένα ελαστικό παράγεται και παραδίδεται σε μια αποθήκη, όπου φυλάσσεται καταλλήλως, χωρίς να εκτίθεται, ενδεικτικά, στο φως του ήλιου ή σε υδρογονάνθρακες, και περάσει, για παράδειγμα, ένα χρόνο περιμένοντας να αγοραστεί από έναν οδηγό, η γήρανσή του είναι ακριβώς η ίδια σαν να είχε χρησιμοποιηθεί για τρεις εβδομάδες σε ένα αυτοκίνητο που μετακινούνταν. Επομένως ο χρόνος αποθήκευσης δεν μπορεί να συγκριθεί με τον χρόνο χρήσης του προϊόντος.

Επομένως ο χρόνος αποθήκευσης δεν μπορεί να συγκριθεί με τον χρόνο χρήσης του προϊόντος.

Εφαρμόζονται αυστηρά πρότυπα και πρακτικές στον κύκλο παραγωγής και αποθήκευσης των ελαστικών (οδηγίες από τον Ευρωπαϊκός Τεχνικός Οργανισμός του Ελαστικού και της Ζάντας – ETRTO), ώστε να εξασφαλίζει το ίδιο επίπεδο απόδοσης και εγγύησης για τα προϊόντα που παρέχει, ανεξάρτητα από την ημερομηνία παραγωγής.

Με την προυποθεση ότι ισχύουν όλα τα παραπανω, πότε πρέπει να αλλάζετε οπωσδήποτε το σετ των ελαστικών σας;

Πότε πρέπει να αλλάζετε τα ελαστικά σας;

Η συμβουλή της Michelin, είναι δέκα χρόνια ακόμα και αν τα ελαστικά σας δεν έχουν φτάσει το όριο φθοράς. Δέκα χρόνια είναι η πραγματική διάρκεια ζωής των ελαστικών, ενώ μετά από πέντε χρόνια πρέπει να πραγματοποιείτε τακτικό έλεγχο στα ελαστικά σας. Σε κάθε περίπτωση, οι πιέσεις των ελαστικών πρέπει να ελέγχονται κάθε μήνα, γι’ αυτό πρέπει να θυμάστε να φροντίζετε αυτά τα απλά, μαύρα αντικείμενα, επειδή βασίζεστε σε αυτά για τη μετακίνησή σας.

(Πηγή)

Πιστοποιήσεις Ελαστικών

Η σήμανση «Ε»

Σήμανση ελαστικών - σήμανση e

Το κεφαλαίο Ε σε κύκλο είναι το σήμα έγκρισης τύπου ECE, το οποίο καταδεικνύει ότι το ελαστικό έχει δοκιμαστεί ως υψηλής ποιότητας από τις Ευρωπαϊκές Ρυθμιστικές Αρχές. Ο αριθμός δίπλα στο Ε είναι ο κωδικός της χώρας από την όποια έχει βγει το πιστοποιητικό. (π.χ. 2= Γαλλία)

Σήμανση ελαστικών - σήμανση e

Το κεφαλαίο Ε σε κύκλο είναι το σήμα έγκρισης τύπου ECE, το οποίο καταδεικνύει ότι το ελαστικό έχει δοκιμαστεί ως υψηλής ποιότητας από τις Ευρωπαϊκές Ρυθμιστικές Αρχές. Ο αριθμός δίπλα στο Ε είναι ο κωδικός της χώρας από την όποια έχει βγει το πιστοποιητικό. (π.χ. 2= Γαλλία)

Σήμανση ελαστικών - σήμανση e

Δείκτης φθοράς πέλματος

(Tread Wear Indicator ή TWI)

Στενές μπάρες καουτσούκ στο βάθος των αυλακώσεων του πέλματος με ύψος 1,6mm. Οι δείκτες φθοράς βρίσκονται σε συγκεκριμένα σημεία του πέλματος του ελαστικού τα οποία εντοπίζονται από διάφορα σύμβολα στο πλευρό του ελαστικού στο ύψος του ώμου.

Φθορά ελαστικών
Φθορά ελαστικών
Φθορά ελαστικών

Ασύμμετρα ελαστικά

Με εσωτερική και εξωτερική πλευρά τοποθέτησης

ΑΣΥΜΜΕΤΡΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ, ΜΕ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗΣ

Ελαστικά με φόρα τοποθέτησης

Σχέδιο πέλματος τύπου «V»

Ελαστικά με φόρα τοποθέτησης

Συμμετρικά ελαστικά

Συμμετρικά ελαστικά

M + S ή M & S: λάσπη και χιόνι

Σήμανση ελαστικών για λάσπη και χιόνι M+S

Ένα ελαστικό που πληροί τους κανονισμούς της Ένωσης Κατασκευαστών Καουτσούκ (Rubber Manufacturers Association-RMA) και της Ένωσης Κατασκευαστών Καουτσούκ του Καναδά (RubberAssociationofCanada -RAC) και αφορά στα ελαστικά που ορίζονται σαν ελαστικά για όλες τις εποχές (all-season).

Αυτή η σήμανση βρίσκεται συνήθως σε ελαστικά για όλες τις εποχές (all-season), με αυτοκαθαριζόμενο πέλμα και έχουν μέση πρόσφυση σε λασπώδη ή πολύ χιονισμένες συνθήκες, και χαμηλές θερμοκρασίες. Η σήμανση ΜS μαζί με το σύμβολο της “νιφάδας χιονιού” δείχνουν ένα καθαρά χειμερινό ελαστικό.

Εικονόγραμμα: Βουνό και νιφάδας χιονιού

Σήμανση ελαστικών για λάσπη και χιόνι Εικονόγραμμα με βουνό και σήμανση M+S

Χειμερινά ελαστικά επιβατικών και ελαφρών φορτηγών που πληρούν τις αυστηρές προδιαγραφές της Ένωσης Κατασκευαστών Καουτσούκ (Rubber Manufacturers Association-RMA) και της Ένωσης Κατασκευαστών Καουτσούκ του Καναδά (Rubber Association of Canada -RAC) που αφορούν σε ελαστικά που λειτουργούν σε σοβαρές χειμερινές χιονισμένες συνθήκες, με θερμοκρασίες κάτω των 7˚ C.

Share this post

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *